Visegrad 4

IMG_00001947

Náš tým se zúčastnil závodů Vyšegradské čtyřky, které se skládaly ze čtyř jednorázových závodů. Všechny čtyři závody patřily do kalendáře UCI Europena Tour, klasifikovány jako UCI 2.1.

 

GP – Polski Via Odra

Prvním závodem čtyřky byl závod v Polsku. Počasí z rána vypadalo příznivě, ale start závodu byl až ve tři hodiny odpoledne. Bylo tedy dost času, aby se vše změnilo. Startovalo se ve Městě Polkovice. Na závodníky čekala trať dlouhá 170km s dvěma vrchařskými prémiemi. Profil závodu nevypadal nijak obtížně, ale počasí vše ztížilo, jelikož hodinu před startem začalo silně pršet a foukat vítr. Teplota vzduchu nebyla také nijak příznivá. Rtuť teploměru se vyšplhala stěží na 10°C.
Hned po pár kilometrech závodu, se utrhla zhruba devíti členná skupina, v níž jsme zastoupení neměli. Na vrchařských prémiích tedy nebylo o co bojovat, ale i tak se jelo svižně. Silný déšť byl nepříjemný zejména v technických pasážích a hlavně kostkách, a že jich nebylo málo. Dalo se pozorovat, jak závodníkům při šlapání cestuje zadní kolo ze strany na stranu. Kupodivu se závod obešel bez větších pádů. Na sto dvacátém kilometru, byl sice připraven bufet, ovšem nezbývalo moc a kluci byli bez něj. Náš pomocník, který jel na bufet závodu, se omylem při parkování propadl do stráně a musel ho vyprostit kamion. Naštěstí vše dobře dopadlo a auto neskončilo na střeše v lese.
Bartek Piotrowski při závodě píchl kolo. Po opravě defektu závodníka a náš mechanický vůz doprovázel pořadatel na motorce, který zabloudil a tak je zavezl 10km mimo trať. To byl další oříšek dne. Bohužel to stálo Bartka závod.
V závodě za náš tým nastoupili Jindřich Dlask, Jan Drbohlav, Rafal Klepacki, Michal Tomáš, Jan Urbášek a Bartek Piotrowski. Nejlépe z našich se umístil Jindřich Dlask, který byl po závodech na 18. místě, ale večer již byl 21. No rozhodčí díky papírovým číslům jak na kole, tak na dresech závodníků, měli co dělat s výsledky. Polovina startovního pole přijela do cíle bez čísel, což značně zkomplikovalo rozhodování v situacích, kdy takto přijel do cíle celý balík. Zbytek kluků přijeli v hlavní skupině.

 

GP – Czech Republic

Dalším závodem ze seriálu byl závod v České Republice. V den startu bylo opravdu špatné počasí. Rtuť teploměru sotva sahala na 7°C a vítr foukal v nárazech přes 60km/h.
Sestava našeho týmu zůstala stejná. Start závodu byl ve Frýdku Místku a jelo se až do Brna. Závodníci měli před sebou trať dlouhou 184km. Naši kluci byli ve vyhřátém autě opravdu spokojení a nikomu se nechtělo na start. No komu by se chtělo v počasí, kdy i mnozí řidiči raději zůstávají doma.
Hned od startu závodu se rozjelo vysoké tempo a peloton byl natažen po jednom závodníkovi již po 300m. Dokonce ještě ve městě se skupina rozdělila na dvě. To odnesli zejména Jan Drbohlav a Jindřich Dlask, kteří si stoupli na start do poslední řady. Celý závod se jelo opravdu rychle. Na prvním velkém kopci se konalo hromadné nastupování odpadlých závodníků do aut. Ani naše kluky to neminulo, a tak jsme měli v závodě už jen Bartka Piotrowskego. Ovšem i Bartek měl velké problémy v závodě a jeho skupina, byla před Brnem odvolána ze závodu. Pro náš tým to byl černý den.
GP – Slovakia

Třetím podnikem byl závod na Slovensku. Na slavnostním startu v Bratislavě u hotelu Kempinski měli proslov Ministři čtyř zemí Višegradské čtyřky: Polska, Slovenska, České Republiky a Maďarska. Ostrý start byl v Devíně hned za Bratislavou. Po startu se jelo proti silnému větru a závodníci jen čekali, kdy se zatočí a přijde nepříjemný vítr zboku. Jinak počasí se nijak neumoudřilo a opět pršelo a foukalo. Hned po první změně směru pelotonu se rozjel Terezín. Peloton se natáhl a začali odpadávat první závodníci z konce skupiny. Jan Drbohlav píchl zadní kolo v ten nejhorší monet, kdy se začalo značně dělit závodní pole. Musel tedy čekat, než ho minou všichni závodníci a odpadlé skupiny, jelikož až za nimi jela kolona mechanických vozidel. Po výměně kola se dotáhl už pouze na odpadlé skupinky a tím pro něj závod skončil. Dojel ještě Petra Malána, který se v závodě neudržel.
Mezitím kluci stále bojovali v závodě. Do problémů se také dostal Pavel Kolář a Dan Valečka. Jindřich Dlask měl v závodu pád, ale nebyl naštěstí nijak vážný a tak mohl pohotově pokračovat v Pelotonu. Deset kilometrů do cíle nám do auta volal Honza Dvořák, který jel v mechanickém voze, že Pavel Kolář je v úniku. Bylo nám to dosti divné, jelikož Pavel seděl v autě už převlečený. Honza si prostě popletl čísla. Nejlépe dojel v závodě opět Jindřich Dlask a znovu potvrdil svou kvalitu. Umístil se na dobrém 23. místě. Akinori Yamamura závod dokončil až po limitu.

 

IMG_00001900

 

 

GP – Hungary

Poslední na programu ze série závodů byl závod na území Maďarska. Start závodu byl v maďarském městě Györ, ze kterého se jelo podél Dunaje do cílového města Visegrad. Do Visegradu peloton přijel po necelých 115 kilometrech. V závěru je však ještě čekaly čtyři těžké okruhy s nepříjemným stoupáním. Prvních sto kilometrů peloton urazil za obdivuhodné dvě hodiny. Vítr foukal šikmo do zad, a tak se střídal nástup za nástupem. Tempo bylo opravdu vysoké.
Akinori měl ze začátku závodu defekt, který však mechanik stihl rychle opravit a Aki se vrátil zpět do hlavní skupiny. Po necelých padesáti kilometrech peloton zastihl na přejezdu vlak. Nezbývalo nic jiného než čekat, poté byl závod znovu odstartován. Po projetí vlaku se z balíku utrhla velká skupina, která sice pomalu ale stále navyšovala její náskok.
Při přijetí do města Visegrad závodníci najeli na cílové okruhy a čekalo je první ostré stoupání. Jelo se opravdu rychle. Ze skupiny začali odpadat první závodníci. Nejlépe si vedli Jindřich Dlask a Akinori Yamamura. Jindřich dlask byl pro tento závod zvolen jako lídr, na kterého by se mělo jet, aby pošetřil své síly do závěru závodu. Náskok první skupiny se každým kilometrem snižoval. Ve třetím kole Akinori již nestačil stíhající skupině, zatím co Jindra tam stále setrvával. V posledním čtvrtém stoupání se skupina natrhala. Vyhrál polský závodník s náskokem půl minuty na druhého. Jindra se umístil na 35. pozici. Akinori dokončil závod jako 69. Jan Drbohlav a Petr Malán ze závodu museli odstoupit kvůli neopravitelným technickým důvodům.
Závody bychom shrnuli pozitivně. Je vidět, že se tým každým závodem lepší a věříme již v brzké době v první pódiová umístění.

Related Images:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>